Czwarty Wymiar
...world wide watches...

Warsztat - Czym pomalowac tarcze?

Ram - 2011-01-26, 16:05
Temat postu: Czym pomalowac tarcze?
Mam zamiar zrobic tarcze kanapke pod marine i teraz jakimi farbami pomalowac gorna czesc tarczy? Mam sama gore czysta do blachy. Chodzi mi o to czy to musi byc jakas specjalna farba no i w jaki sposob to malowac? Moze juz ktos robil cos takiego i chce sie podzielic wiedza :mrgreen:
ALAMO - 2011-01-26, 16:08

Najlepsze są farby modelarskie i aerograf. Oraz odrobina umiejętności.
Malowaliśmy też lakierami samochodowymi.

Ram - 2011-01-26, 16:21

A jak by nie wyszlo za pierwszym razem, to czym rozpuszczac, rozpuszczlanikem?
kadarius - 2011-01-26, 16:26

to zależy od farby którą użyjesz - zazwyczaj na farbach jest zaznaczone jakim rozpuszczalnikiem daje się usunąć
ALAMO - 2011-01-26, 16:37

Dokładnie tak. W zależności czym malowałeś - są do tego rozpuszczalniki. Najlepsze efekty daje aerograf - więc pomyśl czy masz do niego dostęp.
kubama - 2011-01-26, 18:24

Najtaniej to mała farba w spreju do metalu. Czarny mat samochodowy za kilkanaście złotych, 2-3 cienkie warstwy i jest piękna czerń z delikatna fakturą.
Spinner - 2011-01-26, 19:14

kubama napisał/a:
Najtaniej to mała farba w spreju do metalu. Czarny mat samochodowy za kilkanaście złotych, 2-3 cienkie warstwy i jest piękna czerń z delikatna fakturą.


Dokładnie tak robiłem - delikatny mat, 2-3 warstwy i jest lepiej niż oryginał:-)

strix - 2011-03-01, 00:35

Panowie, a jakiej firmy lakiery samochodowe daja najdrobniejszy rozbryzg, ze tak sie wyraze? :wink:

Te tanie puszki z lakierem daja wsrod drobnej mgielki czesto duzo wieksze krople.

Pozdr
s.

pomyslownik - 2011-03-01, 12:36

Próby, próby, względnie zaopatrzyć się w dyszę - a najlepiej to udać się do sklepu dla grafficiarzy - jest taki w centrum wawy - ogromny wybór, marek, dysz, kolorów i po taniości. Niestety masz rację - robię moda tarczy do zrypanego ruska i już ją dwa razy zmywałem z tego com nasmarkał. Aerograf wiadomo - inne ciśnienie, filtr powietrza, precyzja - polecam.
strix - 2011-03-01, 14:36

pomyslownik napisał/a:
Aerograf wiadomo - inne ciśnienie, filtr powietrza, precyzja - polecam.


Czy aerografy na poziomie 150-300 zl - do tego jdnorqazowe puszki z gazem pod cisnieniem beda lepsze niz dobry spray? Wiem, ze sa aerografy po 1kpln i wiecej oraz kompresory, ale nie bede kupowal browaru, ze tak powiem :wink:

Napisz prosze gdze ten sklep w wawie jest jesli wiesz. Jesli sie znasz na arografach polec cos do max 300zl. Czy ma sens praca na puszkach z gazem a nie na kompresorach?

Pozdr
s.

pomyslownik - 2011-03-01, 16:08

Hmm... nigdy nie używałem tej opcji z puszką ze sprężonym powietrzem - więc nie powiem jak to jest, sam mam aerograf ale stoi w mojej pracowni pod warszawą i przywalony jest rupieciami.

Generalnie przy malowaniu natryskowym a o takim tu mówimy kluczowe są dwa parametry - odpowiednia gęstość farby (przy pistoletach typowych mierzymy ją przelewowo kubkiem Forda), przy małych ilościach kwestia wyczucia - taka chuda śmietana - no i zero grudek - (dobry filtr to damska rajstopa na słoiku :grin: )

Druga sprawa to czynnik miotający - powietrze które jak wiadomo ma tendencje do skraplania się, (filtr potrzebny) oraz należy wyrównać ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym - wtedy nie ma niespodzianek że mocniej czy słabiej dmuchnie a co za tym idzie inaczej poda farbę.

No i kwestia wprawy - najlepiej zrobić sobie duże pole operacyjne i dmuchnąć lekko, równo i cienko po większym obszarze, w tym np. po tarczy - wtedy nie ma efektu że za dużo "psikniesz"

Sklep znam jeszcze od czasu liceum plastycznego - prowadzi go przemiła starsza pani (!) a klienci raczej w dresach i kapturach - mieści się w pasażu tuz koło ronda z palmą, wchodzisz przez pierwszą czy druga bramę na nowym świecie idąc od strony palmy - mapkę załączam (użyj opcji satelity bo tak to tego nie widać)

http://mapy.google.pl/map...e=UTF8&t=h&z=19

strix - 2011-03-01, 16:22

pomyslownik napisał/a:

mapkę załączam (użyj opcji satelity bo tak to tego nie widać)


hehe, swego czasu byl w tym kompleksie jeden z lepszych "chinczykow" w okolicy :)
Dzieki za namiar - to rzut lekkim beretem od mojej pracy pokulam sie jutro.

Pozdr
s.

misinek - 2011-03-01, 17:26

Drobniejszy "prysk" ze spraju (-aja?) to zmiana końcówki na taką od dezodorantu (mają mniejsze "dziurki" :oops: )
pomyslownik - 2011-03-01, 17:33

:) nie do końca - oprócz takich końcowek jakie się kupuje w sklepie jest cala masa specjalnych - waskich, szerokich itp. kosztuja po kilk zł kazda i po malowaniu płuczesz je w rozpuszczalniku ido pudełeczka - przydatna rzecz.
nick555 - 2011-03-02, 20:25

strixie, agregat od lodówki, stara pusta gaśnica ,wyłącznik cisnieniowy od hydroforu( w sumie nie potrzebny) filterek żeby wodą nie pluło, ciutke przewodu i małe szybkozłączki, aerograf najtańszy za 5 dych i malujesz wszystko co Ci podejdzie pod rękę. Co Ty, modeli nie sklejałeś :)
strix - 2011-03-02, 21:28

nick, to mnie przerasta a wlasciwie moje potrzeby... :wink: Mam 2 tarcze do pomalowania - kupie w spec szopie dobre spraye i drobne dysze dodatkowe, pobrobuje roboczo na drobnych elementach i jak bedzie dobrze mazne tarcze.

Moze ktos doradzi jak obrobic tarcze przed malowaniem? Jaka gradacja papieru zdzierac stara farbe, i potem jakimi papierami gladzic zeby uzyskac dobra powierzchnie pod lakier. tak po kolei numerki bym prosil :wink:

pozdr
s

nick555 - 2011-03-02, 21:30

Jedź od małego do dużego, będzie dobrze. Ja bym chyba zaczął takie drobne elementy od 600, bo grubiej to chyba nie ma po co, a skończył pewnie na 2000. I na mokro bym walił, ja stara szkoła jestem :)
strix - 2011-03-02, 21:55

ok tylko co ile oczek zmiana gradacji? 600-800-1200-2000 ? Sorki, ale ja w tych tematach jak dziecko we mgle :wink:

pozdr
s

pomyslownik - 2011-03-03, 01:24

przy okazji wrzucę fotkę aeromaszynki jaki kiedyś zanabyłem - korpus sprężarki odlew kokilowy autorski - sama maszyna piękna - rzecz :smile:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group