Cześć, możliwe że część z was już zna ten temat, bo zamieściłem go też na innym forum, tak czy inaczej - czy ta tarcza jest oryginalna - czy nie? Bo im mocniej drążę, tym mniej wiem...;)
Jak myślicie?
Ostatnio zmieniony przez 16melodyjek 2014-01-16, 16:50, w całości zmieniany 1 raz
Warszawska tarcza.
Wskazówki od Majaka.
Sprawdź jeszcze czy masz stop-sekundę.
Jeśli nie masz, to masz Pobiedę z warszawską tarczą i przeszczepionymi wskazówkami. Mazeltow, najlepszego, niech służy
#8 Wysłany: 2014-01-16, 17:39
Eee...ta stop-sekunda chyba nie działa...Znaczy się w środku jest też zupełnie inny mechanizm - nie taki jak powinien być (nie zaglądałem jeszcze do środka bo jestem jeszcze aż tak zielony, że nie umiem tego zegarka otworzyć)?
A po czym można w tym konkretnym przypadku poznać, że tarcza jest warszawska?
Jak otworzysz to i tak guzik zobaczysz.
Ten mechanizm powinien blokować sekundnik po odciągnięciu koronki - służyło to mierzeniu czasu. Stąd linia "sportowe".
Jeśli nie blokuje, to może być albo mechanizm z Pabiedy, albo uszkodzona blaszka blokująca.
Tarcza warszawska - popatrz na jakość nadruku choćby. Jest rozmyty. Porównaj to z tarczami od Sportowca w wujku guglu.
#10 Wysłany: 2014-01-16, 17:59
Rozumiem.
Wierz mi, porównywałem, sprawdzałem, przeczytałem cały internet 2 razy nawet naraziłem się na posądzenia o szaleństwo - że z uporem godnym lepszej sprawy dociekam oryginalności zegarka wartego "parę złotych". A ja po prostu chciałbym wiedzieć co mi się trafiło...
Tylko że z tych porównań niewiele się urodziło. Sam nie potrafię ocenić jednoznacznie, a opinie, których dotąd zasięgałem są sprzeczne: oryginał - nie-oryginał - oryginał-nie-oryginał...
A inaczej: czy oryginalna jest taka tarcza?
Ta tarcza, może być oryginalna.
Zobacz na jakość nadruku. Jest przyzwoita, ostra.