Wiesz, wcale nie jest powiedziane że tak będzie jeszcze długo - dlatego tam gdzie to możliwe, i rozsądne, od razu robimy sobie zapas części na magazyn.
Niestety, to nie jest tak jak z Mercedesem, że możesz w zasadzie nawet do 40 letniego egzemplarza ściągnąć sobie fabrycznie nowe części albo z Niemiec, albo ze Stanów, z fabrycznych magazynów
Trzeba improwizować.
Te Tarpan chyba będzie w lepszym stanie niż z fabryki wyjechał
Staramy się
A na serio, to mój wiceszwagier mi kiedyś sprzedał taką historię : jak się sprawdzało szczelność Tarpana? Zamykało się w nim na noc kota - jak rano był, to szczelny!
I coś w tym jest, te samochody wychodziły z fabryki w stanie wymuszającym pół roku "docierania". Mnie to akurat nie dziwi, ja chłopak ze stoczni W Warnie jest do dzisiaj chyba stocznia, robiąca sporo statków - podobno za komuny marynarze modlili się żeby na nie nie trafiać ja były nowe. Bo taki statek wymagał roku w służbie, żeby usunięto wszystkie usterki jakie mu zaszczepiono. Czy mnie dziwi że między drzwiami a kabiną jest szpara w którą wkłądam palec?? ? Nie Kot się nie prześliźnie !
_________________
Ostatnio zmieniony przez ALAMO 2015-01-26, 22:10, w całości zmieniany 1 raz
jak się sprawdzało szczelność Tarpana? Zamykało się w nim na noc kota - jak rano był, to szczelny!
To mi przypomniało, jak kiedyś koledzy z OKB, zajmujący się prototypem "Stara 266" postanowili sprawdzić szczelność jego kabiny, w tym celu wrzucili mu do środka świecę dymną (wojskową, a jakże!) i zatrzasnęli drzwi. Świeca odpaliła i "Star" okrył się chmurą dymu. Gdy po jakimś czasie opadł, można już było zająć się czyszczeniem wnętrza, które było równo pokryte żółtawym pyłem.
_________________ Tak wyglądała Zina aka Zinajda.
Ostatnio zmieniony przez Zinajda 2015-01-26, 22:53, w całości zmieniany 1 raz
akryl sie swietnie poleruje, ale jak i tak kladziecie nowy lakier to bym polecal go potem zabezpieczyc jakims porzadnym woskiem/kwarcem. Robi robote i z myciem spokoj na jakis czas.
Szczegolnie czarnego.
przy okazji - u mnie bylo tak (lakier po 3 latach):
Rozumiem że to po prawej to jest po polerce i połozeniu wosku ?
Samochód będzie pucowany w środku. Pobawię się też trochę w odnowienie chromów, znaczków itd. Napis Tarpan np. chcę zrobić w chromie, będzie dobrze wyglądać na czarnym lakierze.
Sporo pracy będzie przy blacharce - w drzwiach są szczeliny takie że wchodzi palec. Podobno to była norma dla tych samochodów, one tak miały "fabrycznie" - oznacza to że blacharz będzie musiał sporo doginać, pasować itd.
Szukam teraz uszczelek drzwi.
Czeka nas jeszcze ważna decyzja dotycząca felg i opon - na 90% wymienimy je na felgi z Suzuki/Kia, żeby zastosować normalne, nowe opony w miejsce "całkiem dobrych rocznik 1982"
No i mam podstawowy dylemat - jak zainstalować z tyłu foteliki dla dzieciaków
Nie jestem pewien, czy w Tarpanach były z tyłu pasy. Jeżeli nie, to nie można ich tam instalować a jeżeli tak, to trzeba posługiwać się nimi, a nie próbować instalować "Isofixu".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach